RixFm Festival 2010 Västerås 1 Juli

Igår var jag och Ronjjah på RixFm Festival i V-ås. Vi vaknade 3 på natten/morgonen och vi gick nog inte upp fören halv 4, Vi gjorde oss i ordning och tog oss till tågstationen där vi skulle ta bussen till Enköping. När vi satt på bussen skickade vi ett mail till RixMorron Zoo där vi skrev att vi satt på bussen och var på väg till västerås för att sedan sitta där 12h innan allt drog igång på kvällen. När vi satt och väntade på tåget i Enköping, läste Ola Lustig upp mailet i radio. Han kallde mig för Snurpan, bara för att jag har dte i min e-mailadress.. haha, men dom önskade oss lycka till och tyckte vi var engagerade som kom så tidigt.
Väl framme i Västerås och Fiskartorget så stod det en bil, och i bilen satt det någon och sov. Det satt även en kille på scenen som kollade ganska konstigt på oss. Sen hade tydligen killen på scenen ringt till killen i bilen och sa att han hade två tjejer utanför bilen. Sen när jag och Ronjjah hade satt oss framför scenen, så råkade han i bilen trycka på tutan och både han och vi blev rädda. Han vaknade då och kom ut ur bilen. Dom två killarna var riktigt roliga och jag tror inte jag och Ronjjah skrattade så mkt under hela dagen som vi gjorde åt dom då på morgonen. Sen var det väl ganska dött till Upplevelsebyn öppnade. Vi gick där och kollade lite, var med i någon tävling och drack lite O´Boy Daim som dom bjöd på där :) Vi var också på dom olika signeringar som var, Broken Door, Star Pilots, Ola och Timoteij.
Det hände väl inge speciellt på dom olika signeringarna förutom på Olas. Vi var först upp och träffa honom. Han signerade det vi hade med oss och sen gav vi honom ett armband, som vi har ett varsitt likadant. Sen satte vi tre våra händer med armbanden brevid varandra. Han frågade oxo om vi skulle vara kvar till kvällen, vi svarade självklart med tanke på att vi hade suttit där sedan 7 på morgonen. Då svarade han att han hade hört om oss, att det var några tjejer som hade suttit där sedan 6-7 på morgonen. Hahaha lite pinsamt, men det var kul ändå.
Ronjjah vann en RIX FM FESTIVAL T-shirt på intro-tävlingen, och det var på Olas låt Unstoppble som hon vann den :)
Innan Broken Door skulle signera, spelade dom två låtar live på lilla scenen. Medan dom gjorde de var det en kille som la en RIX FM tröja på min axel, och jag var helt säker på att det var Ronjjah som hade lagt sin tröja där, men sen såg jag att hon hade den på sig och då såg jag även att det var en kille som la tröjor på axlar :P Broken Door kastade/delade ut tröjor oxo, jag fick en i handen av Tobias och sen fångade jag en när han kastade ut den.
Själv vann jag en RIX FM Festival 2010 CD i någon Quiz tävling. Jag och Ronjjah hade varit och köpt glass och gick förbi lilla scenen, och då var det tydligen en tävling där, och Tommy ställde precis då en fråga som både jag och Ronjjah kunde svaret på och vi svarade precis samtidigt, och vi var snabbast oxo :) Då sa Tommy att vi båda skulle gå upp på scenen för att vara med i tävlingen. Då var det jag, ronjjah och en liten kille som tävlade om CD:n. Vi fick svara på frågor där, och jag svarade rätt på 2 och vann då :) Frågorna jag hann först på var:
1. Vem sänder RixFm förmiddagar? jag svarade Maria Lindberg som var rätt.
2. Vad heter Tittis hund? jag svarade Alice som oxo de var rätt.
Direkt efter den var det signering med Timoteij, så dom fick signera den :)

Sen var det ganska lugnt till själva showen på kvällen. Själva showen var grymt bra, jag och ronjjah skrek och sjöng väldigt mkt! Så fort Erik Wedberg kom ut på scenen skrek vi hans namn och klappade händerna xD

Dagen var väldigt lyckad och jag hade sjukt kul! Lixom jag tror Ronjjah oxo hade. Att bara vara där väckte MÅNGA minnen från förra året! (Mer om de kan ni läsa senare tror jag)

Nu kommer lite bilder som jag har tagit, det kommer även bilder på allt jag fick med mig hem, och skivor som jag fick signerat.



Jag och Broken Door


Jag och Star Pilots


Jag och Timoteij


Broken Door hade live spelning på Lilla Scenen

 
Ola med armbandet som han fick av oss


Star Pilots på signeringen


Rebound soundcheckar


Erik och Titti


Joakim Ramsell


Stefan


Anna


Rebound


Linda och Velvet


Love Generation


Apollo Drive


Timoteij


Star Pilots


Broken Door


Ola


Påse som jag köpte med diverse saker i, bla Aftonbladet, Sofies Mode och Klick!


Broken Door som har signerat


Star Pilots har signerat


Timoteij har signerat


Timoteij har signerat skivan jag vann


Timoteij signerade Kom som jag köpte (den var försignerad på framsidan, så dom fick signera baksidan)


Ola signerade Overdrive som jag köpte


Ola signerade Brothers (ja jag vet att den är gammal XD)


Ola signerade Feelgood


Ola signerade S.O.S.


Ola signerade Natalie


Ola signerade Idol 2005


Ola signerade Idolboken


Allt jag fick med mig hem :)

TACK RONJJAH FÖR DENNA UNDERBARA DAG!!! <33 och såklart ni andra som jag oxo träffade :)


Kommentarer
Postat av: Ronjjah

Tack sj sötaste emma<3333333333

2010-07-02 @ 23:30:01
Postat av: Sandra

Du bara nt säger att Apollo driv va där!<33 Papercut in my heart!<33

2010-07-02 @ 23:42:53
Postat av: Sandra

Tacckar du stefan oxå? ;o

2010-07-03 @ 00:08:42
Postat av: Emma

Ronjjah: <33333

Sandra: Vaddå inte säger? de är juh bild på dom :O men dom är verkligen inte bra!!!

2010-07-03 @ 17:38:52
Postat av: Madeleine

Superkul dag! Måste absolut göras om ! :) fina bilder !! <3

2010-07-03 @ 18:13:52
URL: http://blogg.veckorevyn.com/beckis/
Postat av: Emma

Tack :) Är faktiskt nöjd med dom, dom flesta blev iaf bra :) Den dagen kommer sent glömmas om den ens kommer glömmas ;)

2010-07-03 @ 22:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0