Allsång På Skansen 13 Juli

Jag har kommit efter med spelningarna, men jag försöker komma ifatt nu. Får se hur det går..

Tidigt på morgonen var det att ta sig till tågstationen för att ta tåget till Stockholm där sedan Allsång på Skansen väntade. I Eskilstuna steg Pia på och gjorde mig sällskap, elr om det var jag som gjorde henne sällskap?
Väl framme var det att köa i drygt en timma innan det var insläpp. Självklart var det jag som fick springa, och det var sjukt jobbigt uppför den stora rulltrappan som ALDRIG tog slut :O Väl uppe hittade jag en plats åt oss, men när Pia kom så hittade vi en mkt bättre plats :) Under hela dagen satt vi i skuggan, det var bara någon gång på dan vi fick sitta i solen en stund. Men det gjorde inget. Blåste gjorde det en del oxo, men det var bara skönt.
Anders drog igång att repa sitt ganska snart. Medan dom som jobbade där skulle fixa något ovanför vår bänk i prencip var vi tvunga att flytta på oss. Men det gjorde inget, för vi fick sitta på VIP-platserna :) Anders kom och stod brevid mig en gång, och sen kollade han konstigt på mig när jag flyttade mig för att jag hade en krankamera (elr vad det heter) ovanför huvudet. Det var läskigt, det hade gjort ont om den ramlade ner xD Sen var det att sätta sig på våra platser. Vi hade jättebra platser, det ända var att vi hade en stor röd låda som stod ivägen!
Anders var snäll och bjöd på Gifflar :) mums mums..
Efter lång tids beslutångest köpte jag Allsångshäftet, och fick det oxo signerat av Anders själv :) Dagen i sig var annars ganska lugn, hände inge speciellt. Det var rep under hela dagen.
Innan direktsändningen tog dom bort den röda lådan och både jag och Pia blev glad :) Nu kunde vi se ALLT, och speciellt DARIN :) Han stod och kollade in i dom två kamerorna som stod snett framför oss och som stod framför honom. Så han kollade åt det hållet vi satt, så vi såg honom väldigt bra :D
Vi kunde tyvärr inte vara kvar hela halvtimmen efter direktsändningen, för att vi var tvungna att hinna med sista tåget hem. Så vi fick inte höra Darin en sista gång :( Men vi var glada ändå.
När vi kom till bussen så skulle vi tydligen vara tvunga att ta tunnelbanan från något ställe till stationen. Men vi tyckte att det inte stämde och frågade om det inte fanns någon direktbuss, men det gjorde det inte sa hon.. Men när vi kom till stationen så ser vi den bussen som vi hade tänkt ta, så jag vet inte vad den där tjejen snackade om... Men till tåget kom vi, och vi hann med någon minuts marginal köpa mat på Burger King innan tåget gick hemåt.
Dom i samma vagn undrade säkert va vi höll på med, för shit va vi skrattade. Jag tror både jag och Pia var övertrötta och skrattade till allt, elr iaf jag xD Men kul hade vi, men samtidigt väldiiigt trött efter en lång och rolig dag! Men det var värt allt!

Tack Pia för den dagen, vi hade väldiiigt roligt. Trots att vi velade om vi skulle åka elr inte så är jag glad att vi åkte :D

Nu tänkte jag bjuda på lite bilder från dagen/kvällen :)


Anders Lundin :)


Darin :)<3


Darin :)<3


Cotton Eye Joe Show (Rednex) :)


Timoteij (minus en som inte kom med på bilden) :)


Movits! :)


Kikki :)


Kikki (från sista halvtimmen efter direktsändningen) :)


Olivia Stevens :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Insåg precis att jag glömde en bild på han som pratade om neandersångarna.. skit samma, Darin var viktigaste xD <3

2010-07-21 @ 23:22:59
Postat av: Pia

Tack själv Emma för en mycket trevlig dag. Darin och glassen var ju klart bäst men jag trodde verkligen att vi skulle missa tåget, det var så nära...

2010-07-22 @ 13:45:39
Postat av: Ronjjah

Låter fettkul gmn :D <3

2010-07-22 @ 19:05:22
Postat av: Emma

Pia: Glassen var oxo rolig, tror aldrig vi har ätit glass så fort som då :) Nära var det, men vi hann som tur var. Annars hade det inte varit roligt.. xD



Ronjjah: Det var roligt :) Men saknar diiig :/ <3333

2010-07-22 @ 19:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0