MINNE: E.M.D. MalmaMarken 25 Juli 2008

Idag är det exakt 2år sedan jag, Sandra, Pia och Frida var och kollade på E.M.D. på MalmaMarken i Malmköping. Den gången var faktiskt den bästa än sålänge :) Vi hade så sjukt kul och det har verkligen blivit ett minne för livet! :D

Allt började med en tidig morgon, vaknade halv 4 men gick inte upp fören 04.10. Jag tror bussen gick 05.45 elr där omkring, och framme i Malmköping var vi halv 7. Det var alldeles dött när vi kom dit, men det var inte konstigt..? Vi la ut våran filt och börja äta frukosten som vi hade med oss. När vi satt där och åt våran frukost tyckte vi att scenen såg väldigt risig ut, det var massa skräp på den, och vi tyckte att den såg allmänt ful ut. Så efter frukosten gör vi något åt de, vi går upp på scenen och börjar städa xD Det måste juh vara fint om killarna skulle uppträda där! När vi sedan sitter på våran filt igen kommer arrangörerna till MalmaMarken fram och säger att killarna inte ska uppträda fören 8 på kvällen, vilket vi redan visste. Dom tyckte att vi skulle gå till stranden som låg 400m bort och bada istället, men det tyckte inte vi så vi satt kvar där och väntade. Vid 8 kom Pia och Frida :) Frida hängde med oss upp på scenen och vi hade så roligt tillsammans där, vi skrattade och sjöng och flummade väldigt mycket.
Arrangörerna kom sedan tillbaka och vi klagade på att plankor/skivor eller vad det nu var som scenen var uppbygd av var lösa. Så dom fick hämta skrivdragaren(???) och skruva fast skivorna, klart att killarna skulle ha en säker scen! :) Han sa då också att det var synd att dom redan hade fixat blomtjejer.. Mer sa han inte?
Någon gång mellan 09.30 och 10.00 kom det fram en fotograf till oss och frågade var vi var ifrån. Vi svarade och hon blev glad för det svaret vi gav henne. Hon kom nämligen från Eskilstuna Kuriren och ville göra ett repotage om ett par fanatiska E.M.D.-fans från trakten, och vad passade då bättre än vi som var där och att vi kom från Eskilstuna/Strängnäs? Veronica som hon hette va med oss hela dagen och fotade allt vi gjorde, och ställde massa frågor. Det var faktiskt ganska kul att hon hängde med oss, fast jag kan juh säga att jag tycker synd om alla kändisar som blir jagade av fotografer. Att bli fotad när man satt och åt var inte speciellt roligt, men som tur var kom inte dom bilderna med i tidningen :)
Vi fick också våran banderoll vi hade med oss upphäftad på scenen :) Det var Veronicas förslag att dom skulle häfta upp den, så det gjorde dom :)
Arrangörena gav oss lite insideinformation, ne men vi fick veta när killarna skulle komma dit och vad dom skulle göra då och lite så :P
När killarna kom drog dom ner till stranden och badade, och när dom kom tillbaka var Danny så söt. Han hade en handduk på huvudet, och en runt kroppen. Mattias var på väg tillbaka till något hus som dom hade sina grejer i och så, men vi hann då få tag på honom. Vi fick ta några kort tillsammans med honom. Han skrev också sin autograf på våra armar. Han tyckte att det var imponerande att vi hade suttit där sedan halv 7 när han fick reda på det. Han fick också reda på av Veronica att det skulle göras ett repotage om oss och det tyckte han lät roligt :)
Danny och Göken stannade kvar på gräsmattan som mot kvällen fylldes med folk som kollade på deras uppträdande. Danny och Göken la sig och solade och hade ganska roligt där tror jag, Danny hade uppe sin telefon och tog lite kort m.m. Det roligaste var att ingen gick fram till dom, dom fick ligga där och sola helt ostört. Tror ingen riktigt vågade, alla samlades istället runt dom och många hade sina kameror uppe och tog kort på dom. Tillslut var det två tjejer som gick fram och ville ta kort tillsammans med Danny, och det fick dom. Jag och Sandra gick då fram till honom, men då drog han.. Men vi hann ikapp och fick ta kort tillsammans med honom. När han hade dragit kom Göken efter och vi frågade om vi fick ta kort tillsammans med honom, men det ville han inte just då. Det skulle få bli senare tyckte han, han ville inte vara nybadad sa han och drog handen genom håret.
Sen hände det inte så mycket innan spelningen började. Under spelningen hände dessu mer istället. Mot slutet började allt snurra för mig, jag höll på att svimma kändes det som. Det läskiga var att jag aldrig hade vart med om det tidigare, så jag var nog mest rädd. Jag fick kontakt med Frida, fick hålla min hand på hennes axel för att inte ramla. Tårarna började rinna ner för mina kinder, men jag tror det var för att jag var rädd. Vakterna som stod framför kollade på varandra och kollade på mig. Så höll dom på ett tag, dom bara glodde! Usch..
Mattias skulle ge bort sin vattenflaska och självklart sträckte jag min hand som alla andra också gjorde. Jag var dock en liten bit ifrån där han sträckte ner flaskan, men sen ser jag hur han lyfter den och ger den till mig. Det var lite vatten kvar i den, och det tyckte både Sandra och Frida att jag skulle dricka, men det gjorde jag inte. Jag tog saften vi hade i väskorna istället. Det snurrade fortfarande lite, men inte lika mycket som tidigare. Vattnet som var kvar i flaskan bestämde jag mig för att kasta upp på Erik. Han hade nämligen tagit sin flaska och slängt ut vatten på oss i publiken, så jag gav igen lite bara.. xD Jag träffade hans ben och han blev blöt, vilket syntes väldigt tydligt på hans gråa byxor. Efter ett tag sätter han sig på knä framför mig och vi är ett gäng som sträcker upp våra händer mot honom. Han tar min och håller den ett tag. Efter spelningen får Sandra Mattias blommor.
Alla gick till sidan av scenen för att träffa killarna när dom skulle gå ner för trappan, men det gjorde inte vi. Jag orkade inte trängas med alla efter att jag höll på att svimma, huvudet var inte riktigt med än.. Så vi stod kvar framför scenen och då kom Danny fram och började prata lite med Pia. Han ser då att jag är ledsen och tar då min hand och håller då om den eller hur jag ska säga. Sen upptäckte alla att han var där och dom kom dit, och vi backade då. Jag hann få en autograf på min arm av honom innan vi backade. Jag och Sandra gick till baksidan av scenen och hoppades på att få tag på Göken som vi fick tillsist :) Han ställde upp på kort och en kram. Jag hade fortfarande tårar i ögonen och fick då en extra klapp på axeln av honom innan han gick. Vi gick efter och fick då tag på Conny och tog kort med honom också. Jag ser dock helkonstig ut på den, så den spar jag för mig själv! Vi frågade om Göken kunde kolla in i kameran en gång, men han svarade att han aldrig blir bra på kort. Vi sa självklart att han visste blev de, så vi fick ta ett kort :) Killarna kom sedan med en flock tjejer som följde efter dom, vakterna var tvunga att göra väg för dom för att dom skulle kunna komma fram. Sen var det dags för oss att åka hem och ladda för Sommarkrysset som var nästa stopp på programmet, men det kommer en annan dag :)

Den dagen är en dag jag sent kommer glömma, den har satt så många minnen! Tack Sandra, Pia, Frida och Veronica för att ni gjorde dagen så lyckad!
Nu tänkte jag bjuda på lite bilder :)


Sandra väntar på bussen. Bilden är tagen 05.31 på morgonen, kanske säger en del om oss? :)<3


Sandra på morgonen :)<3


Jag på morgonen :)


Alldeles tomt, bara tre HELT OKÄNDA tjejer på scenen :O :)<3


Ingen kommentar :)<3


Jag och Mattias :)<3


Jag, Frida och Mattias :)<3


Jag, Frida, Sandra och Mattias :)<3


Danny och Göken kommer tillbaka efter ett dopp i de blöta :)<3


Danny och Göken solar :)<3


Började samlas folk framför scenen :)<3


Jag och Danny :)<3


Erik, Mattias, Danny :)<3


Erik och Danny :)<3


Erik och Mattias dansar :)<3


Erik och min hand. Bilden är tagen när han håller på och sätter han sig ner och tar min hand :)<3


Mattias :)<3


Danny :)<3


Jag och Göken :)<3 Ingen kommentar på hur jag ser ut, har precis gråtit!


Göken :)<3


Detta blev resultatet i tidningen, hela första sidan i andra delen :)<3


:)<3


Kommentarer
Postat av: Madeleine

SV: jag hoppas oxå att vi ses snart igen :)



fina bilder !! :)

2010-07-31 @ 07:36:58
URL: http://blogg.veckorevyn.com/beckis/
Postat av: claudia

god morgon, sovit gott? :)

2010-07-31 @ 08:17:38
URL: http://qlaudiia.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag får ju ångest i mitt hjärta när jag läser det här för jag vet ju att den här dagen kommer ju aldrig tillbaka.....såååå fina bilder. Kram.

2010-08-08 @ 11:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0